Shadowhunter

666 lat



All paths lead to death.

Administrator
[Cytuj]
Dodatkowe
Na wstępie ważna uwaga: brak którejkolwiek z poniższych umiejętności nie dyskwalifikuje postaci gracza w, np. prowadzeniu pojazdu. Posiadana zdolność oraz jej poziom ma za zadanie wyróżnić postać gracza na tle innych - w skrócie dać do zrozumienia, iż postać jest w czymś lepsza od innych.

Akrobatyka
Salta, gwiazdy, szpagaty i inne… Jesteś niezwykle zręczną osobą, dla której miasto jest niczym tor przeszkód, gdzie możesz uprawiać swoją sztukę, jaką jest parkour. Wzrasta Twoja koordynacja ruchowo-wzrokowa.

Alchemia i zielarstwo
Z ziół można wytwarzać wiele różnych naparów, które mogą być pomoce albo też szkodzić.
Umiejętność ta odpowiada zarówno za rozpoznawanie oraz wiedzę o ziołach, jak i właśnie wytwarzanie różnych naparów, mikstur oraz dekoktów.

Dedukcja
Umiejętność łączenia ze sobą nawet najmniej powiązanych ze sobą faktów. Jeśli chcesz być, jak Sherlock Holmes to dedukcja jest dla ciebie. W praktyce dedukcja sprowadza się do otrzymania wskazówki od MG, o ile dojdzie do powołania się na nią.

Fechtunek
Nic innego, jak sztuka władania mieczem. Niezależnie od tego czy polujesz na demony, czy jesteś eleganckim wampirem ta umiejętność pomoże ci w walce.
Uwaga: w grę nie wchodzą techniki walki bronią egzotyczną. Mimo wszystko style i techniki walk bardzo różnią się między sobą.

Jeździectwo
Konie, osiołki, wielbłądy… Niezależnie od sytuacji, czy miejsca na świecie wasza postać powinna poradzić sobie, gdy zostanie posadzona na grzbiecie jakiegoś zwierzaka. Zdolność jeździectwa wpływa również na jazdę na grzbietach magicznych stworzeń.

Kusznictwo
Kusza nazywana też jest cichym zabójcą. Dużo prostsza w obsłudze od łuku i wielu przypadkach skuteczniejsza.

Łucznictwo
Niektórzy nie widzą swojego miejsca w pierwszej linii podczas walki. Dlatego wybierają broń taką, jak łuk, która co prawda wymaga precyzji, ale jest śmiertelnie niebezpieczna.
Poza tym… Kto nie chciałby być taki, jak Alec Lightwood?

Odporność na ból
Umiejętność ta odpowiada za to, ile bólu postać jest w stanie znieść. Oczywiście wszystko w ramach rozsądku. Nie pobiegniesz ze skręconą kostką, ale może uda ci się oddalić od niebezpieczeństwa zanim cię dopadnie...

Perswazja
Przekonywanie jest jedną z umiejętności w życiu każdego. Umiejętność ta zapewnia przewagę we wszystkich próbach negocjacji lub manipulacji drugą osobą. Zdolność nie daje gwarancji sukcesu w sesjach z żywymi graczami - może jedynie dać szansę przekonania innych postaci.

Poszanowanie
Niektórzy samą swoją aparycją sprawiają, że ludzie w otoczeniu bardziej go szanują. Właśnie taką osobą jest postać, która posiada tę umiejętność. Dzięki poszanowaniu łatwiej jest wywierać wpływ na innych w sytuacjach konfrontacji. Zdolność nie daje gwarancji sukcesu - pomaga jedynie w zyskaniu uwagi lub ewentualnego wzbudzeniu niepokoju (umiejętność może zastąpić również zastraszanie).

Prowadzenie pojazdów
Tylko ty, twoja ulubiona maszyna oraz wstęga drogi przed tobą. W przyziemnym świecie na prowadzenie pojazdów mechanicznych potrzebne są pozwolenia… Ta umiejętność jest nie tylko przyzwoleniem, ale też pokazuje, jak dobrze radzicie sobie za kierownicą.

Medycyna i anatomia
Zdolność obejmująca zarówno udzielanie pierwszej pomocy, jak i znajomość ludzkiej anatomii oraz medycyny.
Uwaga: umiejętność główna w przypadku ludzi. Jako dodatkowa jest dostępna z tej puli dla ras: nefilim, czarowników, wróżek, wampirów, wilkołaków.

Survival
Rozpalanie ognia w lesie, tropienie oraz ukrywanie śladów, gotowanie z improwizowanych składników… Wszystko to wchodzi w skład survivalu. Jeśli chcesz wiedzieć, jak przeżyć w dziczy to umiejętność dla ciebie.

Walka bronią drzewcową
Umiejętność odpowiadająca za stopień opanowania walki za pomocą wszelkiej broni drzewcowej (np. włóczni).

Walka bronią dodatkową
Oderwana noga od krzesła, kij bejsbolowy albo bicz… Czasami sytuacja zastaje nas bez klasycznej broni w ręku jednak osoba z tą umiejętnością bez problemu nawet w takim momencie jest w stanie dojrzeć broń w zwykłym przedmiocie i sprawnie się nią posłużyć. Zdolność walki bronią improwizowaną pozwala na wybranie innego rodzaju broni dodatkowej, np. bicz, wachlarze tip. którymi postać chce walczyć. W związku z powyższym prosi się o zdefiniowanie wybranej broni, np. walka bronią improwizowaną: wachlarze.

Walka bronią obuchową
Topory, maczugi, buławy… Czasami miażdżenie jest równie efektywną metodą walki, co robienie z wroga sieczki mieczem. Dla tych, którzy wolą czystą siłę fizyczną od finezji idealna będzie broń obuchowa.

Walka bronią palną
Umiejętność pozwalająca na sprawne korzystanie z różnorakiej broni palnej. Im wyższy poziom umiejętności tym celniejsze strzały oddaje postać. Warto zaznaczyć, że w przypadku Nocnych Łowców runy (naniesione na broń) blokują zapłon prochu, więc korzystanie z tej broni jest niemożliwe.

Walka krótkimi ostrzami
Umiejętność idealna zarówno dla Nefilim, jak i wszelkiej maści osobników spod ciemnej gwiazdy, którzy czają się w mrocznych zaułkach z nożem w ręku.

Walka wręcz
Niezależnie czy czeka cię bójka w barze wilkołaków, czy trening w Instytucie - jeśli twoją ulubioną bronią są własne pięści to walka wręcz jest umiejętnością dla ciebie.
Umiejętność obejmuje zarówno sztuki walki, jak i improwizowaną technikę barowej bójki.

Wytwarzanie broni
Miecze, sztylety, łuki - to wszystko i wiele więcej potrafi wytworzyć sprawny rzemieślnik. Dzięki tej umiejętności masz szansę zostać wspaniałym wytwórcą broni, który wspomoże swoją rasę w walce. Zdolność wpływa także na umiejętność operowania magicznymi minerałami - ich obróbką w celu ukształtowania nowej broni.

Złodziejstwo
Kieszenie, torby, stragany, a czasem nawet sklepy lub banki. Dla ciebie druga osoba to źródło zysku. Nieważne, dlaczego kradniesz, ale że potrafisz to robić.
Moralność? Zapomnij o niej, gdy jesteś złodziejem.

  
 

Shadowhunter

666 lat



All paths lead to death.

Administrator
[Cytuj]
Specjalne
Wzrok
[U Przyziemnych wymaga konsultacji z administracją.]
Wrodzona zdolność postrzegania Świata Cieni. Nabywana jest w dniu urodzenia i nie można się jej nauczyć.
 

Shadowhunter

666 lat



All paths lead to death.

Administrator
[Cytuj]
Alchemia
Alchemia i zielarstwo towarzyszą ludziom od wieków. Czyż nie są znane z wielu źródeł opowieści o guślarzach i zielarkach, tak często mylonych z wiedźmami? To, że te drugie również występowały, jedynie w skórze Czarownic, tudzież Przyziemnych obdarzonych "Widzeniem", to zupełnie inna historia. Niemniej ich produkty, czyli napary mające wzmocnić organizm, pomóc w pozbyciu się kłopotliwego wirusa z organizmu, uśmierzyć ból czy też zapobiec ciąży są jak najbardziej elementami tej pozornie nieskomplikowanej sztuki.
Te napary wymagają znajomości zaledwie kilkudziesięciu roślin i są do opanowania praktycznie dla każdej istoty. Kiedyś wiedzę o tym przekazywano zazwyczaj ustnie, rzadziej na piśmie gdyż analfabetyzm był dużo bardziej powszechny.
Dzisiaj wystarczy spędzić kilka minut w internecie, zamówić bądź udać się do księgarni po rekomendowany tytuł i już zyskujemy względne pojęcie o tej sztuce. Sprawy komplikują się, gdy zechcemy stworzyć truciznę, często wymaga ona dużo bardziej egzotycznych komponentów, nierzadko pochodzenia zwierzęcego, z naciskiem na jadowite stworzenia. Podobnie ma się sprawa z produktami wykorzystywanymi przez osoby obeznane z prawdziwą rzeczywistością. Aby mieć o tym właściwe skojarzenia, wystarczy sięgnąć do literatury fantasy, tudzież zagrać w gry pokroju "Gothic", "The Elder Scrools", "Wiedźmin".
Zaskakujące, jak wiele z tej fikcji ma w sobie więcej niż kilka ziarenek prawdy. Co prawda żadna czerwona mikstura nie wyleczy nam nagle krytycznych obrażeń ani nie poskłada w sekundę kości do kupy. Jednak takowa wspomagająca krzepliwość krwi, przez co mocno poharatani nie wykrwawimy się w kilkadziesiąt sekund jest już wykonalna. Poza tym rozgrzewające, przez co nie odmrozi nam tyłka na dworze przy -40, albo wyostrzająca nasze zmysły do granic możliwości, tudzież zapewniająca zastrzyk energii.
Efektów jakie można uzyskać jest poszczególne mikstury są naprawdę setki, jednak żadna nie jest zdolna do zamiany konsumenta w jakiekolwiek bóstwo. Specyfiki mające zaszkodzić drugiej osobie zasługują na ponowne wspomnienie, gdyż trucizny znane ludziom nie są jedynymi szkodliwymi płynami, tudzież proszkami, jakie można wytworzyć. Każda rasa ma jakąś słabość, i co za tym idzie, przeciwko każdej jest możliwość uwarzenia szkodzącej szczególnie/wyłącznie im substancji.
Tyczy się to również i demonicznych pomiotów, gdyż fluidy z części podgatunków, odpowiednio wymieszane ze składnikami dostępnymi w świecie ludzi, idealnie sprawują się jako broń przeciwko tym niegodziwcom. Od warsztatu i talentu alchemika zależy, czy będzie to miało formę trujących pocisków do broni palnej, czy też oleju którym można wysmarować ostrze lub grot strzały.
Więcej szczegółów na temat alchemii znajdziesz: TUTAJ
 

Shadowhunter

666 lat



All paths lead to death.

Administrator
[Cytuj]
Crafting
Wytwarzanie broni – umiejętność przydatna na wielu płaszczyznach – na pewno w sytuacji zetknięcia postaci z współczesnym uzbrojeniem – tym magicznym również. W przypadku tego drugiego poza wiedzą na temat poprawnego oczyszczania i konserwacji oręża oraz wszelakich pancerzy, postać ma możliwość wykuwania swoich egzemplarzy wedle własnego uznania, bądź na podstawie poznanych schematów.

Podobnie jak w przypadku zwykłych mieczy i pancerzy, tak dla tych stworzonych z „magicznych” materiałów potrzebne są odpowiednie narzędzia i miejsce pracy. Jego ulokowanie jest obojętne – grunt, aby pracownię wyposażyć w niezbędne elementy takie jak: piec, kowadło itp. Oczywiście należy mieć na uwadze, iż nie każdy magiczny materiał jest zdatny do domowej obróbki.
Najrzadsze metale pochodzące ze skał Mroźnych Gór są możliwe do przerobienia tylko i wyłącznie w wyspecjalizowanych piecach, które znaleźć można w siedzibie Dzikiego Gonu – Fortecy wewnątrz Mroźnych Gór. Inne, mniej trudne w obróbce, wydobyte ze skał obu krain – Mrocznej i Jasnej – idzie swobodnie formować w tak zwanym „domowym” zaciszu.

Prócz tradycyjnych metali, do wykuwania – głównie pancerzy – nadadzą się także – kora z drzew rosnących w Mrocznym Lesie, Łuski Wywerny oraz Smoka. Każdy z tych materiałów wbrew pozorom odznacza się niebywałą wytrzymałością – kora > łuska wywerny > smocza łuska.
Do wyrobu broni prócz metali warto przetestować drewno, szczególnie pochodzące z drzew rosnących po jasnej stronie świata wróżek. Jeśli wierzyć królewskim kowalom, materiał ten pomimo iż mniej odporny na uszkodzenia od „kuzyna” z ciemnych lasów, jest niezwykle elastyczny, co pozwala na jego całkiem spore formowanie wedle uznania. Wykonane z niego łuki są niesamowicie giętkie.

Jeżeli chodzi o pozyskiwanie materiałów magicznych – są one dostępne w obrębie całego świata wróżek. Ich jakość jest porównywalna do tych, z których wykonuje się bronie łowców – w zasadzie taka sama. Lepsze są jedynie bronie wykute z rzadkich metali w Mroźnych Górach. Niszczenie wykonanych z nich wyrobów jest niesamowicie trudne – ludzkie metody dokonania tego odpadają – łamane przez niemożliwe bez magicznych narzędzi.
Ze względu na trudność w wydobyciu, rzadkość w występowaniu oraz formowaniu i stosunkowo małej wiedzy na ten temat, ilość egzemplarzy tego typu mieczy, toporów – ogólnie broni i pancerzy jest mała. Jedynymi, znanymi posiadaczami takiego oręża są: Król Wróżek oraz Przywódca Dzikiego Gonu.

Na jakość wykonywanych wyrobów ma poziom odpowiedniej umiejętności – w tym wypadku wytwarzania broni. Im jest ona wyższa, tym łatwiej postaci idzie tworzenie wyrobów z coraz „trudniejszych” materiałów – mowa tutaj głównie o różnego rodzaju metalach.

Bronie oraz zbroje wykonane z materiałów pochodzenia "pozaziemskiego", czyli wróżkowego są zdatne do zaklinania. Wszelka biżuteria - kolczyki, pierścienie itp. jest znacznie odporniejsza na jednorazowe zaklinanie. Oznacza to, iż wzrastają szanse na ponowne zenchantowanie przedmiotów tego typu - spada ryzyko ich rozpadu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do :   
Shadow York @ 2019   Forum zostało otwarte 28.10.2017r.
York, England, UK

Partnerstwo