Shadows of York Strona Główna


Poprzedni temat «» Następny temat
Ciekawostki
Autor Wiadomość
Shadowhunter
Administrator


Shadowhunter

666 lat

Czarownik

Śmierć

Adminowanie


All paths lead to death.

Wysłany: 2019-02-24, 20:09   Ciekawostki [Cytuj]

CIEKAWOSTKI
Każda z wróżek posiada odmienne atrybuty fizyczne, np. skrzydła, szpiczaste uszy, rogi bądź wiele innych cech charakterystycznej dla konkretnej grupy wróżek. Chcąc funkcjonować wśród ludzi, każda wróżka wykształciła w sobie zdolność maskowania. Jest to jedno z najbardziej podstawowych zaklęć pozwalające na ukrycie wróżkowych atrybutów pod powłoką iluzji. Wprawdzie wszelkie atuty nadal są namacalne, jednak dzięki magii nie rzucają się w oczy Przyziemnych - Ci postrzegają wróżki jako normalnych ludzi. Wyczucie tego typu mocy przez inne rasy podziemne jest zależne od siły samego zaklęcia. To rzutuje na ilość maskowanych atrubutów tzn. im bardziej rozbudowane, np. połączenie rogów, skrzydeł i uszu, tym silniejszy nałożony nań jest czar, a przez to bardziej wyczuwalny przez inne rasy. Ukrycie pojedynczych atutów np. szpiczastych uszu wymagaja nałożenia słabszego zaklęcia, co automatycznie zmniejsza szanse na jego wyczucie.
Maskowanie działa tak długo, jak chce tego sama wróżka. Dzięki temu jest ona w stanie uniknąć niewygodnych pytań ze strony Przyziemnych bez zalety “widzenia” - zdolności, która pasywnie pozwala im oraz każdemu przedstawicielowi rasy Podziemnych, na automatyczne przejrzenie przez czar niezależnie od jego siły. W przypadku osób bez tego daru ujrzenie znamienia jest możliwe tylko i wyłącznie przy dobrowolnym zdjęciu osłony maskującej przez wróżkę.

  • UWAGA: maskowanie zostaje automatycznie zdjęte w przypadku zetknięcia się wróżki z aurą antymagiczną. Ponadto cecha widzenia działa pasywnie tylko i wyłącznie u przedstawicieli ras podziemnych, którzy się z nią urodzili. Świeżo przemienieni w wilkołaki, wampiry i półwróżki ludzie, mają jedynie możliwość przełamania maskowania. Oznacza to, że takie osoby widzą, ale nie zawsze. W przypadku Nefilim kluczową rolę odgrywają runy. W baśniowym świecie nie działa magia maskowania.

[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Shadowhunter
Administrator


Shadowhunter

666 lat

Czarownik

Śmierć

Adminowanie


All paths lead to death.

Wysłany: 2019-02-24, 20:11    [Cytuj]

Informacja

Wymienione w opisach cechy wyglądu są obowiązkowe przy doborze wizerunku przez gracza.
(wyjątkiem jest posiadanie przez postać umiejętności Kameleon)


Wodne podgatunki Faerie

  • Kelpie - wodne faerie, które występowały w kulturze celtyckiej. Przedstawiane, jako konie zamieszkujące zbiorniki wodne i porywające ludzi do świata faerie.
    W rzeczywistości potrafią przybrać dowolną postać, a w ludzkiej postaci wyglądają niemal zupełnie normalnie. Jedynymi różnicami są ostre zęby oraz czarne, często zielonkawe włosy.
    (preferowana umiejętność: Zmiennokształtny)

      Zdolność pasywna: oddychanie pod wodą i możliwość rozumienia wodnych stworzeń.


  • Nimfy - rodzaj wodnych faerie, które związane są ze zbiornikami słodkowodnymi. Wyglądają, jak ludzkie kobiety o ponętnej sylwetce i długich, blond włosach. Ze względu na ludzką postać mogą żyć na lądzie, ale muszą mieć dostęp do wody.
    Często opiekują się konkretnym zbiornikiem wodnym (jeziorem, stawem, rzeką, itp.). Za pomocą magii starają się zachować czystość wody. W przeszłości bardzo często kusiły ludzi.
    (preferowana umiejętność: Władca żywiołów)

      Zdolność pasywna: Zdolność pasywna: oddychanie pod wodą.


  • Syreny i trytony - rodzaj wodnych faerie, przebywających w głównie słonych zbiornikach wodnych. Posiadają zdolność przemiany w pełną postać ludzką. Dzięki temu mogą żyć na lądzie (warunek: muszą mieć dostęp do wody). Według niektórych wydzielają wyraźny zapach wodorostów.
    (preferowana umiejętność: Syreni śpiew)

      Zdolność pasywna: oddychanie pod wodą i możliwość rozumienia wodnych stworzeń.



Leśne podgatunki Faerie

  • Driady - nazywane też leśnymi pannami, faerie silnie związane z drzewami. Mówi się, że po ich wyglądzie można przypisać im drzewo, z którym są najmocniej związane. W świecie Przyziemnych lasy są ich naturalnym miejscem występowania i przez działania ludzi jest ich coraz mniej.
    (preferowana umiejętność: Dotyk Demeter)

      Zdolność pasywna: zdolność "rozmowy z roślinami".


  • Nisse - Zwany również Gnomem. Jest to mały gagatek, psotnik i poniekąd urwis. Lubuje się w warzywach z ogródka, zwłaszcza w pomidorach. Dla tych, którzy są skłonni podzielić się płodami swej ziemi, jest miły i pomocny, dla skąpców może być prawdziwym utrapieniem, bo mimo wszystko zna się trochę na magii i potrafi sprawić, że ważne rzeczy znikają w niewyjaśnionych okolicznościach. Istnieje odmiana Nissów, które mieszkają w kościołach i podkradają pieniądze.

      Zdolność pasywna: zdolność "rozmowy z roślinami".


  • Satyrowie/Fauny - faerie należące głównie do Ciemnego Dworu. Występują w postaci pół mężczyzny/kobiety, pół kozła - zazwyczaj są to nogi i ogon, w nielicznych przypadkach całość ciała od pasa w dół. Zazwyczaj skorzy do zabawy, często tańczący w kręgach wraz z innymi przedstawicielami faerie.
    Silnie związani z ziemią, ale w inny sposób niż driady. Są idealnymi tropicielami, przez co mają doskonałą orientację w terenie i zazwyczaj wiedzą, gdzie dokładnie się znajdują.
    (preferowana umiejętność: Władca Zwierząt)

      Zdolność pasywna: możliwość ujrzenia świata z perspektywy zwierzęcia znajdującego się w polu widzenia wróżki.



Inne podgatunki Faerie

  • Dżin - faerie wywodzące się z kultury arabskiej. Zarówno według legend, jak i w rzeczywistości posiadają umiejętność spełniania życzeń. Najczęściej należą do Ciemnego Dworu. Dżiny zazwyczaj są złośliwymi istotami, które cieszą się z cudzego nieszczęścia.
    Z racji genezy wyglądają, jak ludzie pochodzenia arabskiego.
    [wolne miejsca: 1/4 (preferowana umiejętność: Cudotwórca)]

      Zdolność pasywna: Zdolność dostrzegania ukrytych magicznie przejść i przejrzenia przez słabsze iluzje.


  • Kitsune – znane z folkloru japońskiego/koreańskiego i chińskiego. Tajemnicze duchy „wróżki”, których powstanie okryte jest tajemnicą. Legendy mówią, iż pierwsze lisy powstały z iskier zmarłych pozostawionych po wielkiej wojnie w świecie wróżek tysiące lat temu. Niewielu wiedziało o ich istnieniu, praktycznie nikt nie zaobserwował ich zwiększonej aktywności. Neutralne wobec polityki, nieuchwytne dla swoich pobratymców i ludzi, mocno związane ze światem wróżek. Swoje oficjalne ujawnienie po długich stuleciach istnienia w tajemnicy datują na styczeń 2019 roku.
    Ich atutami są lisie uszy oraz ogony – od jednego do dziewięciu w zależności od wieku – białe, rude lub czarne - złote i srebrne też - w zależności od charakteru lisa. Podobnie jak Pucas, Lisy szczycą się wieloma atutami. Spośród wszystkich wróżek mają najlepiej rozwinięty zmysł wzroku oraz słuchu.
    Ponieważ lisy nie posiadają skrzydeł, zdolność latania zastąpiły tak zwanym skokiem. Otaczające je ogniki potrafią przeistoczyć się w spektralne skrzydła, które umożliwiają lisom na odbicie się od "powietrza" maksymalnie do dwóch razy. To z kolei przyczynia się do oddania wyższego skoku oraz zdolności miękkiego lądowania. Po wszystkim spektralne skrzydełka znikają, a pojawiają się znów ogniki.
    (preferowana umiejętność: Kameleon)

      Zdolność pasywna: wyostrzone zmysły słuchu oraz wzroku, umiejętność widzenia i komunikacji z duchami oraz podwójny skok.


  • Leprachaun - faerie z Ciemnego Dworu, występujące pod postacią rudowłosych mężczyzn i kobiet. Uwielbiają psocić, skorzy do przemocy oraz biesiad zakrapianych alkoholem. Mamią obietnicą bogactw, rozdając iluzoryczne złoto faerie, które znika po opuszczeniu przez obdarowanego świata Baśniowego ludu.
    (preferowana umiejętność: Iluzja)

      Zdolność pasywna: możliwość przejrzenia przez słabsze iluzje.


  • Pucas - wróżki o nieokreślonej przynależności do Dworów. Same wybierają komu będą służyć. Jedne z najsilniejszych odłamów Baśniowego Ludu. Przybierają postać ludzką o zazwyczaj ciemniejszej karnacji i zawsze szpiczastych uszach.
    Faerie z tego podgatunku są jednymi z najlepszych wojowników wśród Baśniowego Ludu.
    (preferowana umiejętność: Nadludzka siła)

      Zdolność pasywna: możliwość ujrzenia świata z perspektywy zwierzęcia znajdującego się w polu widzenia wróżki.

[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Shadowhunter
Administrator


Shadowhunter

666 lat

Czarownik

Śmierć

Adminowanie


All paths lead to death.

Wysłany: 2019-05-04, 17:05    [Cytuj]

Królewskie atuty
UWAGA: królewski atrybut - wstążki - istnieje tylko i wyłącznie do 3 pokolenia przy połączeniu królewskiej wróżki ze zwykłą. W przypadku dzieci pochodzących od pary wróżek królewskich (ze wstążkami), nie istnieje to ograniczenie. Będą one przechodziły z pokolenia na pokolenie do 3 pokolenia maksymalnie od momentu zmieszania krwi wróżki królewskiej ze zwykłą.

Wstążki – powszechnie nazywana odmiana kończyn u wróżek królewskich - tylko i wyłącznie czystej krwi. Znak rozpoznawczy wszystkich królewskich potomków – świadectwo ich przynależności oraz szczątkowy ślad po smoczej krwi. Wstążki zostały nazwane tak z powodu swojej budowy – czasem mylnie postrzeganych, jako faliste przedłużenie występujące głównie u wróżek posiadających skrzydła.
Swoją budową i fakturą przypominają pasma cieniutkiego materiału w dotyku przypominającego jedwab. Wróżka je posiadająca może swobodnie nimi poruszać, a nawet chwytać małe przedmioty, np. długopis czy klucz poprzez ich owinięcie wokół rzeczy. Jeżeli chodzi o umiejscowienie dodatkowych kończyn – jest ono indywidualne dla każdego przedstawiciela rodu królewskiego. Większość wróżek ze skrzydłami posiada swoje wstążeczki tuż pod nimi. W przypadku, np. lisów, owe kończyny mogą znajdować się na plecach – wówczas przylegają do nich w celu ukrycia – lub przeplatać się pomiędzy ogonami. Niezależnie od ulokowania, nosiciel może je swobodnie ukazywać lub chować – wyjątek stanowi wpływ silnych emocji, np. podniecenia. Wówczas kończyny ukazują się same.
Wstążki nie mają żadnych właściwości bojowych – oznacza to, iż ich nosiciel nie potrafi strzelać z nimi energią, nie ma również możliwości tak zwanego „castowania” nimi, czyli rzucania innych czarów – do tego służą tylko i wyłącznie dłonie. Główna rola wstążek obraca się wokół spółkowania wróżek. Pod wpływem cielesnych pieszczot i wstążek również – tak, są one równie czułe na dotyk co skrzydła, głównie ich podstawa – dochodzi do wysunięcia z ich końcówek niewielkich i niesamowicie delikatnych, mięciutkich wypustek. Przylgnięte do pary innych wypustków lub bezpośrednio do ciała partnera, przyczyniają się do połączenia na tle umysłowym. Wśród królewskich wróżek jest to wielce istotny rytuał, gdyż świadczy o ogromnym oddaniu i zaangażowaniu uczuciowym. Podczas złączenia, umysły dzielą się swoimi myślami – dochodzi nawet do wyrównania rytmu obu serc.
Moment złączenia umysłów jest niezwykle ważny nie tylko z powodu oddania – przede wszystkim stanowi wstęp do nawiązania więzi – czegoś, co wszystkie wróżki nazywają ostatecznym oddaniem (zjawiskiem obecnym także wśród wróżek bez wstążek i półwróżek). Więź jest ostatnim etapem wyboru partnera – po zawiązaniu para pozostaje ze sobą do końca życia – to zaś ulega wyrównaniu na podstawie wybranego partnera. W przypadku związku wróżki z półwróżką to wróżka skraca swoje życie – podobna sytuacja występuje również w związkach wróżki z łowcami. Moment złączenia trwa do chwili odczepienia wypustek – zazwyczaj następuje to po zakończonym akcie. Gwałtowne oderwanie jest niesamowicie bolesne dla obu stron.
Wstążeczki oraz ich delikatne końcówki poza złączeniem odpowiadają za coś jeszcze, mianowicie za „sterowanie” płodnością partnerki. Zjawisko to zauważono tylko i wyłącznie u męskich przedstawicieli królewskich wróżek - rzadziej u żeńskich przedstawiciele, chyba że w przypadku zawiązania lub spółkowania z niekrólewskim kochankiem. Wybranek poprzez połączenie może wstrzyknąć partnerce – bezpośrednio do jej wstążek lub innych części ciała – mieszaninę hormonów pobudzających. Te odpowiadają za nasilenie „popędu seksualnego” oraz za zwiększenie płodności w celu podwyższenia szansy na przedłużenie linii, czyli poczęcie dziecka – to tłumaczy nieco większą płodność królewskich potomków od swoich pozostałych braci i sióstr – tutaj należy jednak brać poprawkę na inne czynniki również nań wpływające, np. naturalne środowisko wróżki – syrena bez wstążek a woda. Mieszanina hormonów utrzymuje się w ciele partnerki przez około tydzień.
W trakcie złączenia zdarza się, że wstążki mienią się różnymi kolorami – zazwyczaj odzwierciedlającymi kolory partnera – partner przejmuje barwy swojej partnerki. Ostatecznie jest to jednak zjawisko indywidualne dla każdej wróżki posiadającej parę dodatkowych kończyn.
  
[Profil] [PM] [E-mail]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Shadow York @ 2018
Kody i szatę graficzną wykonała Altharis Martell
Za pomoc również dziękujemy Yinowi.

Forum zostało otwarte 28.10.2017r.
Witaj nieznajomy







Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 10