Uwaga
Na wstępie należy zaznaczyć, że poniższy opis stanowi dokładną rozpiskę Alchemii w dziedzinie
tworzenia mikstur. Ponadto należy mieć na uwadze, iż żaden eliksir nie uczyni z postaci boga i nie będzie na tyle silny, aby postać zabić na miejscu.
W przypadku istot magicznych czas działania napojów osłabiających, niezależnie od stopnia alchemii, nigdy nie przekroczy 3 tur.
Jest to efekt działania anielskiej lub demonicznej krwi/klątwy. Im starsza lub wytrenowana istota magiczna, tym bardziej odporna. Wówczas działanie nań eliksirów o negatywnych efektach nie przekroczy 2 tur. Dotyczy to:
- Nefilim z naniesioną przez Cichych Braci swoją pierwszą runą. Jej utrata lub inna forma naruszenia nie odbiera nabytej zwiększonej odporności. Młodzi łowcy lub Ci, którzy z jakiś powodów 1 runy nie otrzymali, samoistnie uodpornią się w wieku 25 lat.
- Wampirów i Wilkołaków z III klasą regeneracji.
- Czarowników mających 350 i Faerie w wieku 400 lat.
4 tury działania są przeznaczone głównie dla przyziemnych i świeżo spokrewnionych, np. wilkołaków czy wampirów - niezależnie od klasy regeneracji - oraz świeżo zmienionych ludzi w półwróżki lub ludzi przemienionych w nefilim. Ten stan utrzyma się równo rok, od chwili przemiany.
W przypadku napojów wzmacniających - czas działania zawsze wyniesie 3 tury.
Wskazówka
Przy warzeniu eliksiru trzeba przestrzegać tajemnego rytuału, który jest zapisany w księgach lub indywidualnych zapiskach - każdy specjalizujący się w alchemii powinien takowy posiadać.
Wyposażenie podstawowe
• kociołek bądź inne naczynie służące do warzenia eliksirów.
• termometr - służy do pomiaru temperatury substancji, które są umieszczone wewnątrz kociołka.
• waga - służy do pomiaru składników. Jest niezbędna, bo dzięki niej można wyważyć odpowiednią ilość składników potrzebną do wyważenia wywaru.
• fiolki - inaczej buteleczki, czyli szklane naczynia, które służą do przechowania gotowych eliksirów lub składników w stanie ciekłym. Oczywiście są różne wielkości oraz kształty takich naczyń.
• nóż - zwyczajnie służy do krojenia składników
• chochla - przyrząd do mieszania i nalewania eliksirów do fiolek.
• moździerz - naczynie z tłuczkiem, które służy do ręcznego rozdrabniania i ucierania różnorodnych substancji.
Składniki
Kolejność dodawania: ciecz – czyli woda > składniki wedle przepisu począwszy od najsłabszego do najsilniejszego w proporcji uwzględnionej w przepisie.
• Kraina Wróżek za dnia (dawna Jasna Kraina) – składniki pochodzenia roślinnego i zwierzęcego nadają się wyśmienicie do przyrządzania wywarów trujących, past/smarów, napojów transformujących i miłosnych.
• Kraina Wróżek w nocy (dawna Ciemna Kraina) – składniki z niej pochodzące służą do tworzenia eliksirów leczących, przywracających energię magiczną, wzmacniających, antidotów, past/smarów na bronie.
• Mroźna Kraina – składniki stamtąd służą tylko i wyłącznie do wytwarzania olejów, smarów na broń oraz niektórych bomb i petard. Tamtejsze rejony obfitują w minerały – metale i kamienie wykorzystywane w rzemieślnictwie i zaklinaniu, np. broni czy pancerzy.
• Spiralny Wymiar – składniki pochodzenia roślinnego, służące do wytwarzania eliksirów leczniczych, przywracających energię magiczną i wzmacniających.
Więcej o składnikach można przeczytać bezpośrednio w bestiariuszu
stworzeń magicznych oraz w
spisie demonów.
Nieuważne i bezmyślne mieszanie składników prowadzi do zniszczenia całej mikstury. Wówczas staje się ona niezdatną do życia czarną cieczą, którą można tylko wylać do zlewu. Jej wypicie poskutkuje zatruciem pokarmowym.