Umiejętności rasowe
Faeryczna szybkość
Faerie znane są ze swojej szybkości oraz zwinności. Ta umiejętność pozwala na rozwijanie tych przymiotów, dzięki czemu można wybić się na tle innych przedstawicieli Baśniowego Ludu. Wysoki poziom szybkości pozwala wróżkom na dorównanie tym atutem przedstawicieli ras wampirów oraz wilkołaków.
Manipulacja
Faerie są istotami, które nie potrafią kłamać. Jednak przez lata swojego istnienia doprowadziły sztukę wysławiania się niemal do perfekcji.
Umiejętność ta określa w jakim stopniu faerie potrafią manipulować swoją wypowiedzą w czasie rozmowy z innymi. Wysoki poziom tej cechy pozwala na przysłowiowe "wciśnięcie" rozmówcy najróżniejszych kłamstewek przemyconych pod tak zwaną "prawdą" np. przy dobrej kombinacji wróżka jest w stanie wmówić komuś, że pomimo niechęci do rodzynek, ten ktoś je jednak lubi.
Nadludzka siła
Większa siła jest jednym z przymiotów tej rasy. Jednak nie wszyscy przedstawiciele są tak samo silni. Umiejętność ta umożliwia wyróżnia poszczególne wróżki na tle innych, a także pozwala na dorównanie tym atrybutem przedstawicieli rasy wampirów. Odmiana wróżek Pucas zawsze będzie silniejsza od przedstawicieli innych wróżek.
Wdzięk
Baśniowy lud słynie ze swojej niezwykłej urody. Jednak wygląd to nie wszystko, niektóre faerie wypracowały metody efektywnego korzystania ze swojego uroku osobistego. Wysoki poziom wdzięku działa niemalże hipnotyzująco. Omamiona ofiara z ledwością jest w stanie odwrócić wzrok od przepięknej istoty. Cecha sprawdza się wyśmienicie w połączeniu z Syrenim Śpiewem.
Umiejętności magiczne
Cudotwórca [warunek: dżin]
Zdolność ta umożliwia spełnić jedno życzenie osoby lub istoty, która poprosiła o to faerie z tą umiejętnością.
Haczyk jest taki, że spełnione życzenie prędzej, czy później przynosi proszącemu negatywne konsekwencje (zależne od MG).
Dotyk Demeter
Działa na roślinność w polu widzenia wróżki, na której aktualnie się skupia. Czar z tej dziedziny pozwala na swobodną manipulację roślinnością - powoduje jej wzrost wedle woli czarującego, co z kolei umożliwia, np. odcięcie drogi uciekinierowi bądź splątanie jego nóg pnączami krzewów.
Duchowy Strażnik
Zdolność pozwala na przywołanie duchowego strażnika, który będzie istną manifestacją drugiego jestestwa wróżki. Strażnik po przywołaniu może robić za tarczę, bądź za broń. Wszystko zależy od intencji przywoływacza. Należy jednak pamiętać, że nigdy nie wykona on więcej niż jednego ruchu. Oznacza to, że zarówno po przyjęciu na siebie ataku, jak i po zadaniu duchowego (psychicznego) ciosu, zniknie.
Iluzja
Umiejętność wywoływania iluzji, oszukiwania ludzkiego wzroku za pomocą nieistniejących obrazów. Niektóre faerie wykorzystują je do drażnienia się z ludźmi, niektóre z nich są bardziej złośliwe kusząc wizją bogactwa, które w najmniej spodziewanej chwili znika.
Kameleon
Zdolność ta umożliwia zmianę cech wyglądu wróżki, a nawet płci i stroju, co pozwala jej jeszcze bardziej wtopić się w tłum zwykłych ludzi. Często faerie z lenistwa nie kontrolują tej umiejętności przez co ich wygląd staje się “płynny” - rysy twarzy zmieniają się, co chwilę na inne, włosy mienią się wszystkimi kolorami tęczy.
(
barwa tęczówki oka jest stała i niezmienna)
Syreni śpiew
Niektóre faerie mają talent artystyczny, który mogą używać do swojego rodzaju hipnozy. Nieważne, czy to dźwięki instrumentu albo śpiew, każdy kto usłyszy faerie używającą tej umiejętności pada jej ofiarą.
Przedstawiciele Baśniowego ludu posiadający tę umiejętność mogą wywołać takie efekty, jak sen, zamroczenie, czy chwilowe zauroczenie.
Tarcza
Starożytna magia chroniąca swojego posiadacza przed zgubnym działaniem wrogich czarów. Jej posiadacz potrafi otoczyć siebie lub siebie i jedną wybraną przez siebie osobą magiczną bańką. Ta chroni zamkniętą weń istotę przed magią oponenta. Mało tego, odbija każdy efekt zaklęcia, którym przeciwnik zamierzał poczęstować chronionego – wlicza się w to każdy typ zaklęcia – od prostej ognistej strzały, po klątwy, osłabienia itp.
Na wyższym poziomie, wróżka zyskuje możliwość stworzenia okręgu o dość sporej średnicy. Naznaczony symbolem teren mieni się błękitnym światłem, które natychmiastowo rozprasza wszelkie aktywne efekty magiczne, a także blokuje możliwość czarowania wszystkim istotom – prócz rzucającemu, który do takiego kręgu wkroczy – stojącym w środku.
Magiczna bańka potrafi zablokować każdy rodzaj magii poza efektami wywołanymi przez pyłek wróżek. Należy mieć również na uwadze, iż nie jest niezniszczalna. Każdy cios odbiera jej pewien procent wytrzymałości. Przy przekroczeniu limitu, tarcza rozpada się.
Władca zwierząt
Wróżka coś w sobie ma, coś, co przyciąga doń zwierzęta. Moc pozwala na nawiązanie więzi z praktycznie każdym zwierzakiem - magicznym również. Posiadasz zdolności potrafi zrozumieć ich "mowę", porozumiewać się z nimi, a nawet wydawać im polecenia! Niestety kontrola nad zwierzętami wymaga ciągłego skupienia, przez co klasyfikuje się do mocy typowo podtrzymywanych. Co sekundę spala niewielki procent "many". Przy rozmowie ze zwierzęciem lub bestią, niezbędny jest kontakt wzrokowy.
Władca żywiołów
Zdolność ta pozwala faerie kontrolować żywioły - wodę, ziemie, powietrze i ogień. Władza nad nimi wymaga skupienia, a przy niektórych czarach, np. przy rzucaniu burzy z piorunami, niezbędna jest gestykulacja dłońmi. Poziom wpływa na zakres działania - im jest on wyższy, tym bardziej skomplikowane i potężniejsze czary faerie jest w stanie rzucać. Innymi słowy, od prostych elektrycznych pocisków do prawdziwej zamieci.
Zmiennokształtność
Umiejętność pozwala na przybranie przez wróżkę dowolnej zwierzęcej postaci. Od niewielkiego owada, po potężnego niedźwiedzia. Zazwyczaj faerie wybierają konkretną formę, która oddaje ich temperament, odpowiada ich podgatunkowi albo wybór pada pod wpływem kaprysu.
Życzenia niemożliwe do spełnienia:
- Nie można wywołać w ten sposób miłości u drugiej osoby.
- Nie można wskrzesić w ten sposób martwego.
- Nie można życzyć sobie zniszczenia świata.
- Nie można życzyć sobie większej ilości życzeń.
Więcej na temat magii wróżek znajdziesz:
TUTAJ