Shadowhunter

666 lat



All paths lead to death.

Administrator
[Cytuj]
Umiejętność pasywna - inspiracja

Czasami nazywana błogosławieństwem samego Razjela. Moc, którą wypełniony jest każdy Nefilim, pozwalająca na nasączenie nią jakiegokolwiek przedmiotu. Wówczas przez trzy tury wspomniany przedmiot: dosłownie wszystko – od nogi od krzesła, po kuchenny nóż, a na ostrzu, toporze czy nawet broni palnej kończąc – staje się święty, co w praktyce przekłada się na zadawanie świętych obrażeń, wybitnie ciężkich do zniesienia przez demony. Pozostałe rasy radzą sobie z tym lepiej za wyjątkiem dwóch ras - wróżek i wampirów - dwóch ras, które wykazują niską tolerancę na przedmioty święte, np. woda święcona.
Łowca może użyć swojej inspiracji wyłącznie raz na aktywną sesję i wyłącznie na czas 3 tur. Po upływie tego czasu nasączona boską mocą broń na powrót staje się normalna. Zdolność sprawdza się wyśmienicie w sytuacjach kryzysowych, gdy łowca zostaje rozbrojony. Należy pamiętać, że zaklęcie broni (czy nawet samych gołych rąk) nie wpływa na umiejętność korzystania z niej. Oznacza to, że jeśli Nefilim zaczaruje pistolet, a nie potrafi z niego korzystać, wciąż będzie pudłował. Nasączenie broni jest dynamiczne - odbywa się poprzez podkreślenie akcji postaci. Od następnej tury broń jest już zaklęta.

Shadowhunter

666 lat



All paths lead to death.

Administrator
[Cytuj]
Nefilim

  1. Demonologia
    Umiejętność, która odpowiada za znajomość demonów oraz sposobów walki z różnymi ich rodzajami. Zezwala na znajomość słabych punktów poszczególnych demonów, a także ich zwyczajów czy zachowań.

  2. Duch Przodka
    Moc niekiedy nazywana błogosławieństwem, tudzież opatrznością boską. W takiej czy innej postaci pozwala na wezwanie do pomocy ducha Przodka Nefilim. Może to być ktoś blisko związany więzami krwią lub ktoś, kogo łączyła z łowcą wyjątkowo silna więź. W odróżnieniu od Duchowego Strażnika - jednej z mocy wróżek - Przodek nie pojawia się w formie spektralnej manifestacji. Wnika on bezpośrednio w ciało łowcy, chronią go lub wykonując jeden atak.
    Obrona Nefilim polega przede wszystkim na absorpcji obrażeń pochodzących od każdego rodzaju ataku z klątwami włącznie. Atak współgra z atakiem łowcy - jego kolejny cios - dystansowy lub bliskodystansowy - zada oponentowi dodatkowe obrażenia duchowe - wyjątkowo nieprzyjemne dla istot demonicznych i przeklętych - mowa tutaj o duchach.
    Im wyższy stopień połączenia (rozwinięcia zdolności) z duchem, tym silniejsze obrażenia może on na siebie przyjąć, co przy niskiej "więzi" prowadzi do absorpcji wyłącznie połowy obrażeń i uderzenia drugiej połowy w samego łowcę. Połączenie wpływa również na atak - im wyższe, tym silniejszy staje się duchowy cios.
    Po obronie lub wykonaniu ataku Duch znika. Można go próbować przyzwać ponownie. Wielokrotne użycie doprowadzi łowcę do wycieńczenia.

  3. Historia Clave
    Umiejętność obejmuje wiedzę od powstania Nocnych łowców, po historię najnowszą. Pozwala na lokalizowanie depozytów broni poza Instytutami oraz Nefilim, którzy zdecydowali się opuścić Clave. Ponadto wpływa na szybkie rozpoznanie poszczególnych herbów rodowych, znaków na sygnetach czy starożytnych symboli Nefilim.

  4. Runy
    Wpływa nie tylko na ilość posiadanych slotów do wykorzystania na runy spod różnych kategorii i czas ich trwania. Przede wszystkim rzutuje na znajomość run - zakres ich działania oraz wszelkie negatywne skutki uboczne ich naniesienia na istotę niebędącą (a świadomą, myślącą i czującą) Nefilim. Definiuje również szybkość kreślenia run w tak zwanych ciężkich sytuacjach, które tą czynność mogą wydłużyć.
    Kreślenie runy to jedna akcja postaci. To samo dotyczy dokańczania run.

  5. Serafickie oręż
    Wskazuje na stopień biegłości z jaką Nocny Łowca posługuje się seraficką bronią, wykutą i przeznaczoną wyłącznie ich rasie. W dłoniach innych grup oręż łowcy nigdy się nie uaktywni. W jego skład wchodzi wiele rodzajów broni: miecze, włócznie, katany, topory. łuki, kusze i całą masa innych typów z wyłączeniem wszelkiego rodzaju niekonwencjonalnego oręża. np. modyfikowanego - dla przykładu biczo - miecza oraz oręża egzotycznego, np. bicza - w skrócie tego, co musnęła nowoczesna technologia.
    Warto zaznaczyć, że z racji swojej specyfikacji zaklinanie broni serafickiej jest niemożliwe i tym różni się od broni białej, którą zaklinać można.
    Oręż Nefilim wykonany jest z typowych materiałów przeznaczonych wyłącznie do wykuwania broni dla łowców. Nie da się go złamać w żaden konwencjonalny sposób.

  6. Teoria magii
    Wiedza magiczna zezwala na znajomość różnych dziedzin magicznych: zakresu działań poszczególnych zaklęć w zależności od stopnia zaawansowania umiejętności. Pozwala także na obranie skutecznej taktyki przeciwko tymże szkołom - tak zwany taktyczny zmysł do skutecznego uniemożliwiania czarowania, obchodzenia zaklęcia czy nawet unikania go. Niski poziom znajomości teorii magii bardzo często skutkuje "wpadką" w jakąś magiczną pułapkę, którą normalnie dałoby się uniknąć dzięki rozpoznaniu magicznego symbolu.
    Wysoki poziom teorii magii w pewien sposób wyostrza delikatnie szósty zmysł łowcy. Chociaż nigdy nie będzie on tak wyczulony jak wróżka czy czarownik, tak w niewielkim procencie odczuje mrowienie na ciele, gdy znajdzie się bardzo blisko źródła magii, np. niewidzialnego symbolu lub zaczarowanego przedmiotu.

  7. Znajomość Ras Świata Cieni
    Podziemni może i nie są zaliczani do grona wrogów Nocnych Łowców. Jednak, żeby móc utrzymywać pokój w Świecie Cieni Nefilim powinni znać zarówno mocne, jak i słabe punkty innych ras, które do niego należą.
    Umiejętność ta przydaje się, również przy wyszukiwaniu informacji dotyczących Podziemnych. W skrócie: eksperci bez większego problemu wyrecytują wszelkie słabostki każdej z rasy: podatność na srebro u wilkołaków, atuty i wady ich form, wstręt wampirów do wody święconej, czy nieprzychylność żelaza dla wróżek. Aby było śmieszniej - wiedzą na ile poszczególni przedstawiciele szczycą się atrybutami fizycznymi: siłą czy szybkością, co często pomaga w obraniu skutecznej taktyki w walce z przedstawicielem rasy Podziemia.


Shadowhunter

666 lat



All paths lead to death.

Administrator
[Cytuj]
anielskie błogosławieństwo

Umiejętność o kilku stopniach zastosowania. Po pierwsze - pozwala na przyjęcie anielskiej formy - postaci, w której Nefilim zyskuje spory bonus do atutów fizycznych: siły, zręczności, szybkości oraz zwinności. Ich poziom staje na równi z atutami czarownika w demonicznej formie - w obu przypadkach (nefilim oraz czarownik) jest porównywalny do atutów wilkołaka: regeneracja, siła i szybkość na IV - może ulec zmianie wedle indywidualnych preferencji gracza, jednak nie wyżej niż wymieniony maksymalny.
Prócz polepszonych statystyk, formę tą cechuje całkowita niewrażliwość na ataki normalnej broni (z wykluczeniem broni wykonanej z nieziemskiego materiału), np. postrzał z pistoletu małego, średniego i dużego kalibru, natomiast wrażliwość na demoniczne ostrza, magię z wykluczeniem magii kontrolującej i niektórych klątw, np. zmiany w ropuchę. Ataki wampirów i wilkołaków ranią Nefilim w formie. Zdolność regeneracji chroni ciało, jednakże nie uodparnia na złamania czy wyrwanie kończyn, które szczęśliwie odrastają.
Nie ma określonego czasu trwania przemiany - Nefilim może trwać w niej to tak zwanej "usranej" śmierci. Wyjątek stanowi sytuacja otrzymania zbyt dużej ilości obrażeń zależnie od ich siły - wówczas posiadacz zdolności nie jest w stanie dłużej trwać w swej anielskiej formie. W rezultacie wraca do normalnej postaci - jest na tyle wycieńczony iż traci możliwość kolejnej transformacji. W normalnych warunkach przemiana jest możliwa tylko i wyłącznie raz na sesję.
Nefilim w anielskiej formie pozostają tego samego wzrostu, choć zdarzają się indywidualne przypadki odstępstwa od reguły. Zmianie ulegają włosy - stają się białe, czasem złote, szare lub czarne (zależnie od posiadanych skrzydeł) - skóra - nabiera jaśniejszej barwy, zazwyczaj perlistej. Na czas zmiany runy i oczy lśnią kolorem skrzydeł, tworząc przy tym nieprzyjemną aurę dla wszelkich istot piekielnych i umarłych...
Ponieważ łowcy nigdy nie słynęli z talentu do czarowania, nawet w swoich boskich avatarach nie mogą pochwalić się potężnymi atakami magicznymi. W zamian za to otrzymują dwa interesujące bonusy:
  • skrzydła - element najbardziej charakterystyczny dla anielskiej postaci. W zależności od "specjalizacji" pióra anioła występują w różnych walorach kolorystycznych - od złotego, po białe, srebrne, a na czarnych kończąc. Zabarwienie piór ma ścisły związek z niezwykłą zdolnością aniołów. Skrzydła same w sobie Nefilim może przywołać w dowolnej chwili. Radzi się jednak na nie uważać, gdyż są niezwykle wrażliwe i raz zranione mogą goić się bardzo długo. Ponieważ pojawiają się w momencie niepełnej przemiany, nie są odporne na obrażenia.

  • łaska - jak każdy anioł, tak i Nefilim w ciałach swoich "avatarów" zyskują moc łaski. Tą można podzielić na: łaskę życia, światła, siły i śmierci. Każda z wymienionych łask ma inne działanie


Łaski anielskie


  • Łaska Życia - przy pomocy dotyku, Nefilim potrafi wyleczyć każdą ranę włącznie ze śmiertelnymi. Dotknięta ofiara czuje rozchodzące się spod ręki leczącego przyjemne ciepło. Moc stopniowo leczy ciało, a w fazie końcowej przywraca je do całkowitej sprawności z czasowym wzmocnieniem trwającym jedną turę. Po zaleczonych ranach nie pozostaje żaden ślad nawet blizna.
    Anioł z łaską życia potrafi także naprawić wszelkie upośledzenia, np. brak wzroku czy paraliż. Jest to jednak ciut trudniejsza sztuka, która wiąże się z oddaniem sporej części sił życiowych anioła. Ponadto nie ma gwarancji, iż dotyk zdoła na zawsze naprawić szkody w ciele czy tylko czasowo - przy takim użyciu łaski, konieczne jest wezwanie MG do rozgrywki. Rzut kością definiuje sukces lub jego brak - tymczasowy efekt.
    Przy wyżej opisanym przypadku łaska życia może zostać użyta tylko i wyłącznie raz. Oznacza to, iż nie ma możliwości nieskończonego podejmowania prób naprawy uszkodzonego ciała - upośledzenia. Użyta na nieumarłych i demonach - rani je.
    Łaska Życia nadaje anielskim skrzydłom złotego koloru.

  • Łaska Światła - moc o dwojakim działaniu. Anioł ją posiadający potrafi uformować w swych dłoniach towarzyszącą mu kulę światła, której moc przedrze się przez każdy mrok. Magiczną kulę anioł może rozproszyć do postaci kręgu światła, w którym ma prawo zamknąć siebie i do 5 osób blisko niego. Jego działanie jest identyczne do mocy runy odstraszającej demony - żaden takowy stwór nie ośmieli zbliżyć się do chronionych magiczną aurą (działa na każdą osobę wewnątrz niezależnie od rasy). Prócz tego kontrolujący okrąg może z łatwością skumulować i wypuścić energię w postaci wybuchu. Wówczas dochodzi do eksplozji światła, która automatycznie: spopiela pomniejsze demony, poważnie rani słabe demony, odpycha, oślepia (na 3 tury) i mocno rani średnie demony oraz odpycha i dezorientuje (1 tura) silne demony. Po uderzeniu fali aura znika, a anioł na czas dwóch tur traci możliwość użycia łaski. Kulą światła można dowolnie operować - zmieniać ją w krąg, a także krąg z powrotem do postaci kuli. Wedle niektórych światło kuli jest przyjemnie ciepłe dla istot żywych, a piekące dla demonów.
    Łaska Światła nadaje anielskim skrzydłom białej barwy.

  • Łaska Siły - jedyna zdolność o aktywnym i pasywnym działaniu. Pierwsze polega na otoczeniu jednej osoby tarczą z piór wystrzelonych bezpośrednio ze skrzydeł anioła. Będą one chronić wybraną osobę przez 2 tury przed wszelkimi atakami fizycznymi i magią ofensywną z włączeniem zaklęć obszarowych, np. ognista burza. Po ich upływie lewitujące pióra opadają na ziemię, po czym zmieniają się w pył.
    Pasywne działanie dotyczy zmiany struktury piór - w przeciwieństwie do skrzydeł łowców z innymi łaskami, te (nawet w niepełnej formie) są o wiele wytrzymalsze, dzięki czemu sprawdzą się wyśmienicie w roli tarczy ochronnej przeciwko, np. ostrzałowi z broni palnej, a także broni - ze względu na swoją wyjątkową właściwość stanowią idealne narzędzie do zadawania ran kłutych, wyrzucane mocnym podmuchem niczym salwa igieł.
    W przypadku tarczy wszelkie wystrzelone pociski niezależnie od kalibru zostaną odbite. Dla magii sprawa wygląda nieco inaczej - czar, np. kuli ognistej co prawda zostanie zatrzymany, niemniej poważnie naruszy strukturę skrzydeł - im silniejsze zaklęcie, tym cięższe do powstrzymania. Przy zbyt dużej potędze rzucanego zaklęcia, ochronna powłoka może zostać zniszczona. Wówczas skrzydła do czasu pełnej regeneracji, tracą swoje niezwykłe właściwości ochronne. Prócz tego warto pamiętać, iż skrzydła chronią Nefilim tylko i wyłącznie przed atakami skierowanymi bezpośrednio na niego. Nie ocalą go więc przed klątwami, bądź magią o obszarowym zakresie działania.
    Łaska Siły nadaje anielskim skrzydłom srebrnej barwy.

  • Łaska Śmierci - zdolność tabu - przeciwieństwo Łaski Życia. Polega na stopniowym wysysaniu sił witalnych z dotykanej przez łowcę osoby. Im dłużej ofiara pozostaje w kontakcie z "siewcą śmierci", tym bardziej zaczyna odpływać - słabnie, aż w końcu traci całkowicie przytomność - nagłe przerwanie dotyku może spowodować poważne zachwianie równowagi, a nawet wymioty, nigdy zaś nie zabije, za to może doprowadzić do poważnych schorzeń w skutek osłabienia organizmu. Zgromadzona energia służy do uleczenia swego właściciela z wszelkich obrażeń - mowa tutaj o obrażeniach od magii lub demonicznej broni. Ponieważ nazwa wzięła się nie bez powodu, posiadacz łaski może leczyć tylko i wyłącznie siebie.
    W przypadku dotknięcia czarownika w demonicznej formie, dochodzi do osłabienia z możliwością wymuszenia powrotu do normalnej postaci i vice versa w przypadku wystąpienia podobnej zdolności u czarownika. Dla wilków oraz wampirów istotną rolę odgrywa poziom regeneracji. Wróżki, Nefilim oraz czarownicy w ludzkich formach pomimo lepszej regeneracji są najbardziej podatni - mogą zostać osłabieni lub pozbawieni przytomności - nie grozi im żadne schorzenie. Ludzie są najsłabsi w tej kwestii. Niezależnie od intencji, należy mieć na uwadze, iż ofiara ma prawo do obrony, co stawia "anioła" w pewnym polu ryzyka.
    Łaska Śmierci nadaje anielskim skrzydłom czarnej barwy.


Łowca ze zdolnością specjalną zobowiązuje się wybrać tylko i wyłącznie jedną łaskę, która jest dostępna wyłącznie w pełnej formie - niepełna przewiduje tylko i wyłącznie pojawienie się skrzydeł. Decyzję należy zgłosić administratorowi, by ten mógł dać odpowiednią notę w statystykach.

Umiejętność przemiany w anioła jest możliwa do nabycia tylko i wyłącznie drogą fabularną. Oznacza to, że nie można jej kupić w trakcie kreowania postaci. Dodatkowo nie podlega expieniu - po zdobyciu, jest automatycznie wpisywana w statystyki postaci na najwyższym poziomie.
Czar przemiany w anioła może zostać tymczasowo przekazany za pośrednictwem runy sojuszu, aczkolwiek tylko innemu nefilim lub czarownikowi.

Shadowhunter

666 lat



All paths lead to death.

Administrator
[Cytuj]
podatność na magię

Żadna z umiejętności Nefilim nie jest w stanie zapewnić im odporności na magię. Jednakże należy pamiętać, że używanie magii jest procesem wymagającym odpowiedniej inkantacji, gestykulacji i skupienia, co może zostać sprawnie wykorzystane przez umiejętnego Nocnego Łowcę.
Przy użyciu magii leczniczej, konsekwencje ponosi jedynie Czarownik. Inaczej sprawy się mają, jeśli chodzi o magię ofensywną, w tym przypadku występują ograniczenia:

Każdy atak magiczny wymaga skupienia oraz widzenia przeciwnika, co Nefilim może wykorzystać do nakreślenia odpowiedniej runy lub bezpośredniego ataku niwelującego rzucanie zaklęcia.

Magia kontrolująca działa na Łowców, aczkolwiek w ograniczonym stopniu. Im dłużej Nefilim znajduje się pod wpływem czaru, tym trudniejsze staje się utrzymanie go w danym stanie.
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do :   
Shadow York @ 2019   Forum zostało otwarte 28.10.2017r.
York, England, UK

Partnerstwo