Shadowhunter

666 lat



All paths lead to death.

Administrator
[Cytuj]
Zalety

Na wstępie ważna uwaga: brak którejkolwiek z poniższych zalet nie dyskwalifikuje postaci gracza w, np. walce bronią białą czy wykonywaniem fikołków. Posiadana zdolność oraz jej poziom ma za zadanie wyróżnić postać gracza na tle innych - w skrócie dać do zrozumienia, iż postać jest w czymś lepsza od innych.
Niektóre zdolności, np, medycyna, rzemiosło czy alchemia są dziedzinami dość rozbudowanymi, w związku z czym postać gracza może określić swoją specjalizację, np. rzemieślnik - jubilerstwo. Nie jest to obowiązkowe i stanowi smaczek dla samej postaci.

Zalety fizyczne


Akrobatyka
Salta, gwiazdy, szpagaty i inne… Posiadacz tej zalety staje się niezwykle zręczną osobą, dla której miasto jest niczym tor przeszkód, gdzie może uprawiać swoją sztukę, jaką jest parkour. Staje się takim Asasynem, któremu niestraszne były żadne przeszkody - w tym skakanie z wysokich wysokości czy przeskoki z dachu na dach.

Odporność na ból
Zaleta ta zwiększa tolerancję postaci na ból, oczywiście w ramach zdrowego rozsądku, gdyż trudno jest chociażby zignorować utratę kończyny. Co innego z raną postrzałową nogi, dokuśtykanie za osłonę byłoby możliwym do zrealizowania i to wyjątkowo sprawnie – podobnie jak przeprowadzenie kolejnych czynności: tamowanie krwotoku lub odgryzienie się pięknym za nadobne. Ponadto trudniej jest takiego bohatera zdekoncentrować, przykładowo Czarownik – pomimo zostania zranionym ostrzem – miałby większą szansę na dokończenie zaklęcia.

Walka wręcz
Niezależnie od scenariusza: bójka w barze wilkołaków, trening w Instytucie, sytuacja w której rolę zakładnika odgrywamy my - dla nabywcy zalety ulubioną bronią są własne kończyny. Całość swoim działaniem obejmuje zarówno klasyczne sztuki walki tj. boks, karate, krav maga oraz improwizowane (tzw. barowe), a nawet autorskie. Z mniej oczywistych sztuczek, specjaliście od walki bez broni będzie, chociażby, znacznie łatwiej rozbroić pewnego siebie oponenta.

Złodziejstwo
Od stanowisk na targach, przez kieszenie bywalców komunikacji miejskiej i torby bogatych mężatek, na sklepach i bankach kończąc – nie ma znaczenia, czy kradniesz dla zysku, idei, zrobienia komuś na złość – ważne, iż potrafisz to robić. Jako iż to często wiąże się z otwieraniem zamków lub odpalaniem aut z kabelków – jesteś zarazem zręczniejszy od przeciętnego Podziemnego. W dodatku, na wyższych poziomach tejże zalety (od III klasy), w grę zaczyna wchodzić kradzież internetowa oraz przełamywanie wirtualnych zabezpieczeń – czyli hakerstwo.


Zalety umysłowe


Dedukcja
Zaleta pozwalająca na łączenie ze sobą nawet najmniej powiązanych faktów. Jeśli postać pragnie być, jak Sherlock Holmes to dedukcja jest dla niej. W praktyce sprowadza się do otrzymania wskazówki od MG, o ile dojdzie do powołania się na nią. Ponadto obejmuje zagadnienia z dziedziny kryminologii. Pozwala na sprawniejsze prowadzenie śledztwa oraz na dostęp do większej ilości informacji dotyczących spraw kryminalnych, szczególnie na obszarze własnych zainteresowań

Wykrywacz kłamstw
Może to kwestia wyuczenia się wszystkich ludzkich odruchów, składających się na mowę, tudzież zwyczajny szósty zmysł? Niezależnie od tego, który element przeważa, fakt jest jeden – wiesz kiedy rozmówca łże, a przynajmniej jest ci to zdecydowanie łatwiej wyłapać aniżeli innym. Nie ma znaczenia, czy masz przed sobą dziecko które wyjadło ciasteczka, niewyrabiającego się pracownika z korporacji, zawodowego pokerzystę czy Faerie-manipulatora – w końcu na czymś wpadną. Zarazem, znając te mechanizmy, jest ci łatwiej samemu wciskać rozmówcy różnego rodzaju kłamstewka.


Craft


Rzemiosło
Miecze, sztylety, łuki, broń palna, pancerze, biżuteria - to wszystko i wiele więcej potrafi wytworzyć sprawny rzemieślnik. Dzięki tej zalecie, postać ma szansę zostać wspaniałym wytwórcą rzeczy, które wspomogą swoją rasę (lub każdego innego, kto będzie w stanie za nie zapłacić) w walce i nie tylko. Zdolność wpływa także na umiejętność operowania magicznymi minerałami - ich obróbką w celu ukształtowania nowej broni. Pozwala także na rozpoznawanie poszczególnych materiałów, z których wykonano dany przedmiot.

Mechanika
Nie mylić z rzemiosłem - ono pozwala na tworzenie i obróbkę niepowtarzalnych rzeczy z surowych materiałów - w tym i magicznych. Sama mechanika bardziej trzyma się współczesności - pozwala na zaznajomienie się tajemnicami najnowocześniejszej technologii. Naprawa aut, modyfikowanie ich - grzebanie w sprzęcie elektronicznym - komputerach, telefonach, majstrowanie przy kamerach... Mechanik hakerem nigdy nie będzie, wszak kodu dostępu nie złamie, jednakże może bez większych problemów dajmy na to odpalić pojazd kablami (trochę jak złodziej), jakieś cudo zdemontować, czy nawet stworzyć mając do dyspozycji tak zwany złom.
Mechaników ceni się przy współpracy z alchemikami i rzemieślnikami.


Nauka


Alchemia i zielarstwo
To szeroka dziedzina - odpowiada za tworzenie najróżniejszych mikstur - od tych leczących, po modyfikujące, wzmacniające i trujące. Prócz tego pozwala na swobodną zabawę w tak zwanego "Małego Alchemika" - tworzenie zupełnie nowych materiałów poprzez zmieszanie odpowiednich stopów lub innych składników pochodzenia magicznego albo ziemskiego. Krótko mówiąc - nie ogranicza się wyłącznie do mikstur, a zezwala na tworzenie minerałów, np. złota oraz rozpoznawanie rzeczy tych, które powstały w taki właśnie "nienaturalny", czasem zwany "sztuczny sposób“.
Z racji ogromu zastosowań, alchemicy bardzo często współpracują z rzemieślnikami.

Medycyna i anatomia
Zaleta ta obejmuje zarówno umiejętność udzielenia pierwszej pomocy, przeprowadzenia skomplikowanej operacji, jak i znajomość ludzkiej anatomii od tak zwanej podszewki oraz medycyny z najróżniejszych stron świata. Zakres jej wiedzy dotyka także tematów chorób, znanych metod na ich leczenie – mniej lub bardziej konwencjonalnych – oraz wsparcia chociażby rzemieślników w procesie tworzenia protez. W dodatku świetnie współgra z alchemią i zielarstwem.


Przyroda


Obycie ze zwierzętami
Konie, osiołki, wielbłądy… Tygrysy, bazyliszki, wywerny... W świecie ludzi i wróżek istnieje wiele stworzeń zdatnych do np. udomowienia, tresury, ujeżdżania. Aby jednak tego dokonać, należy poznać ich język; zachowanie oraz mowę ciała. Obyci ze zwierzętami nie mają tego problemu - potrafią zrozumieć wszystkie zwierzęta - począwszy od tych lądowych, przez morskie, po latające, niezależnie od rodzimego wymiaru – świata Przyziemnych lub Baśniowej Krainy. Poza możliwością poskromienia większości z nich, obdarzeni tą zaletą są zdecydowanie sprawniejszymi jeźdźcami i trenerami od reszty.

Survival
Rozpalanie ognia w niesprzyjających warunkach atmosferycznych, tropienie oraz ukrywanie śladów, gotowanie z improwizowanych składników, znajomość tych sympatycznie wyglądających i zarazem szkodliwych ziół, lepsza orientacja w terenie... wszystko to wchodzi w skład survivalu. Jeśli ktoś pragnie wiedzieć, jak przetrwać w dziczy, na pustyni, w górach lub innym wymagającym środowisku – lub najzwyczajniej w świecie zarabia poprzez łowiectwo (niekoniecznie tylko zwierząt) – powinien rozważyć zaopatrzenie się w tę zaletę.


Walka orężem


Na wstępie warto zaznaczyć, iż wszelki oręż biały, palny oraz dodatkowy może zostać wykonany z materiałów pochodzenia ziemskiego, demonicznego oraz tych, których pozyskanie jest możliwe wyłącznie w krainie wróżek. Wyjątek od reguły stanowią bronie dodatkowe - z racji rozwoju technologii jako jedyne mogą podpinać się pod oręż seraficki - zostać wykonane z materiałów, z których wykuwa się broń Nefilim, np. biczo-miecze, zmodyfikowane wachlarze itp. Wówczas stają się orężem niemożliwym do enchantowania. Pod regułę podczepiane są także bronie egzotyczne, np. bicze, wachlarze, pazury itp.
Wybierając walkę orężem białym lub dodatkowym, Nocny Łowca znacznie poszerza zakres posługiwania się bronią - wzbogaca wachlarz zdolności o wspomnianą zaletę i niejako łącząc to z walką orężem serafickim.

Kusznictwo
Kusza nie bez powodu nazywana też jest cichym zabójcą, gdyż często jedyne co ewentualnie jest w stanie odnotować ofiara, to odgłos przebitego mięsa i trzask własnych kości. Dużo prostsza w obsłudze, niewymagająca aż tak rygorystycznego i regularnego treningu, lepiej znosząca zastój i gotowość do nagłego użycia, o większej sile przebicia – względem łuku. Ma mniejszy próg niezbędny do efektywnej obsługi, przez co nawet słabsi fizycznie mogą się w niej bez większego problemu wyspecjalizować – szczególnie jeśli preferowaliby starsze modele, gdyż tam wystarczyłoby wspomóc się tzw. kozią nogą. Do jej głównych wad należy niska szybkostrzelność, nawet w przypadku egzemplarzy wyposażonych w magazynek.

Łucznictwo
Chyba najpopularniejsza broń do walki na dystans, przynajmniej wśród Nocnych Łowców, Faerie, czasem i starszych wampirów. Z pewnością wymaga dłuższej i regularnej praktyki, lecz rekompensuje to szybkostrzelnością, zasięgiem, dyskrecją, precyzją i zadawanymi obrażeniami. Mimo iż te nie dorównają kuszy – to jak wielu nosi, w obecnych czasach, wykwintną zbroję płytową lub jej odpowiednik – i tym bardziej potrafi wydłubać z siebie czub wraz z drzewcem? W dodatku samą strzałę – podobnie jak bełt – można umoczyć w truciźnie lub zamienić ostry grot na ładunek wybuchowy, tudzież pojemniczek ze żrącym kwasem.

Walka bronią białą
Miecze krótkie, średnie, długie, katany, wakizashi, sierpy, chińskie miecze i inne tałatajstwa – włócznie, lance kije, topory, maczugi, buławy, młoty - broń jedno czy dwuręczna - ogólnie rzecz biorąc, znajomość obsługi wszelakiej maści oręża powszechnie spotykanego na poszczególnych polach walk. W końcu takowy nie wyszedł z użycia, zmieniła się jedynie formuła: rycerstwo miało swoje ostrza, obuchy i lance, samurajowie katany, tanto, naginaty – a po wprowadzeniu i udoskonaleniu broni palnej, nadal ochoczo korzystano z noży, saperek czy też bagnetów. W końcu na co komu karabin, jeśli nawet nie możemy go nakierować na oponenta i zarazem czujemy jego oddech na własnej skórze? Oprócz tego, trudno o cichszą metodę mordu od poderżnięcie cudzego gardła lub wbicia sztyletu w serce…

Walka bronią dodatkową
W najprostszym skrócie, zaleta pozwalająca na swobodne posługiwanie się orężem egzotycznym, np. czakramy, kukri, bicze oraz takim mniej typowym, a bardziej z pewnymi modyfikacjami - dla przykładu mieczo-biczem czy niełatwym do okiełznania, ale bez modyfikacji tj. nunchaku. W grę wchodzą również inne improwizowane rodzaje, np. rękawice bojowe, do czego poleca się przypisanie również umiejętności walki wręcz. Poza opanowaniem wyjątkowego egzemplarza, do plusów można zaliczyć element zaskoczenia – gdyż zwykle mało kto jest w stanie poradzić sobie z bardzo niestandardowym orężem.
Wybierając zdolność walki bronią dodatkową, należy określić jeden typ broni, którą posługuje się postać, np. wachlarze bojowe.

Walka bronią palną
Zaleta pozwalająca na sprawne korzystanie z różnorakiej broni palnej - pistolety, karabiny automatyczne, strzelby, snajperki... Im wyższy poziom tym celniejsze strzały oddaje postać i większa wiedza na temat owej broni, z wliczeniem jej szybkiego rozkładania i składania oraz podstawowych czynności serwisowych. Warto zaznaczyć, że w przypadku Nocnych Łowców, runy (naniesione na broń) blokują zapłon prochu, więc korzystanie z tej broni jest niemożliwe.
Broń palna może być wykonana ze standardowych materiałów lub z minerałów ze świata wróżek lub materiałów pochodzenia demonicznego. W dodatku istnieje możliwość skorzystania z mniej standardowej amunicji np. srebrnej przeciwko Wilkołakom i Wampirom.

Shadowhunter

666 lat



All paths lead to death.

Administrator
[Cytuj]
Specjalne

Wzrok
Zaleta nabywana, w większości wypadków, w trakcie narodzin, pozwalająca na postrzeganie Świata Cieni przez Przyziemnego. Nie ma jasno określonego kryterium jej uzyskania. Najczęściej pojawia się u ludzi mających w swoim rodowodzie przedstawicieli innych ras np. Faerie. Czasem jest efektem drobnej mutacji w genach, przez co istnieje szansa na przekazanie jej swemu potomstwu. Bywały przypadki otrzymania jej od Większego Demona lub w ramach ingerencji magicznej tj. życzenia Dżina.
Zdaje się występować u większości półkrwi Nefilim, toteż nawet ci którym zostaną odebrane runy, nie mają problemów z postrzeganiem Świata Cieni.
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do :   
Shadow York @ 2019   Forum zostało otwarte 28.10.2017r.
York, England, UK

Partnerstwo